Opdateret 6. juni 2026.
Det er fortsat ikke tilladt at fiske torsk i indre danske farvande , Østersøen og Kattegat. Derfor er alle fisketure i 2026 efter fladfisk.
Fiskeriet på de seneste ture:
6. juni: Omkring 100 flade til 11 deltagere.
25. maj: 10 deltagere tog 178 fladfisk , med flest: 38 stk. til Leo fra Lystfiskeriforeningen for Nykøbing F. & Omegn. Den deltager, der tog færrest med hjem, havde blot 4 i kurven.
18. maj: Tur med Forsorgshjemmet Saxenhøj: Der blev taget omkring 70 flade med hjem. De blev stort set fanget af 4 personer, mens resten af deltagerne nød turen i det gode vejr
15. maj: 3 voksne og 5 børn . De var blevet frarådet at tage på fisketur i frisk vind fra SSV, ret op igennem bæltet, men de insisterede på, at de ville ud trods advarsel. Gav op efter 2 timers fiskeri på grund af stærk strøm og søsyge. Ingen fisk!
11. maj: Frisk vind fra nordøst med rigelig søgang og regn gav 65 med hjem til 8 fiskere, hvoraf en del ikke var helt søstærke.
10. maj:Første tur efter værftsophold i fint vejr med svag vind fra skiftende retninger og 0,4 mils strøm. 10 lystfiskere tog 150 fladfisk med hjem.
18. april: Fiskeri på østsiden af bæltet: 114 fladfisk til 8 deltagere.
19. april:Lollands Ungdomsskole var på havtur med 11 energiske og seje deltagere, som i snit tog 7-8 fisk med hjem, her ser vi Hans-Peter, der tog 2 ad gangen:
Første fladfisketur efter vinteren blev gennemført med 8 deltagere den 11. april . Der var let til frisk østenvind, derfor blev der fisket på pladser ud for Lolland. Understrøm drillede. Der blev hjemtaget 26 fisk, den bedst fangende tog de 15. De fleste var rødspætter, derudover så vi enkelte isinger i fin størrelse.
